Bliv klogere på forbrugerne og fremtidens fødevarer den 20. september

Alle taler om bæredygtighed, lokale madoplevelser og unikke specialiteter – men hvad er egentlig lokale fødevarer, kan de eksporters og hvad skal der til for at det bliver en god forretning. Og kan man overhovedet regne med, at det stadig er dét, forbrugerne vil betale for i morgen?  Flere producenter har allerede suppleret primærproduktionen med nye produkter og alternativ afsætning og endnu flere går og pusler med idéer til nye højværdiprodukter.

Agrovi og Nordsjællands Landboforening søsætter her i efteråret fire workshops målrettet producenter, som tænker på at udvikle deres nuværende produktion eller afsætningsform eller som måske har en forretningsidé, som de er usikre på kan bære rent økonomisk.  Målet er, at man som deltager bliver inspireret og får ny viden, som kan kvalificere beslutningen om at tage skridtet ud på en ny professionelt produktions- og/eller afsætningsvej.

Workshoprækken er planlagt over fire individuelle temaer. Alle workshops finder sted hos producent, hvor faglige indlæg krydres med værtens erfaringer.

Temaerne for efterårets fire workshops er:

1) Bliv klogere på forbrugerne og fremtidens fødevaremarked –  Hvordan imødekommer jeg fremtidens marked når jeg lægger strategien?

2) Fra ide til produkt – Strategi, forretningsplan, finansiering og crowdfunding.

3) Branding og salg – Hvordan præsenterer jeg mit produkt og hvordan kommer jeg ud over rampen?

4) Myndighederne som partner – Myndighedskrav, egenkontrol og brug af egne bygninger

1.      workshop

20. september kl. 17.00 – 20.00 på Søris i Ølstykke  –   Bliv klogere på forbrugerne og fremtidens fødevaremarked

Ved den første workshop stiller vi skarpt på forbru­gernes ønsker og hvordan du styrer udenom døgn­fluerne, når du lægger strategien for din produk­tion. Her vil virksomhedskonsulent Eva Nautrup invitere os ind i forbrugerens hoved og forklare os hvad der skal til, for at netop din vare havner i ind­købskurven.

Efter en rundtur på Søris, fortæller landmand og direktør Jan Ahlgren om hemmeligheden bag virk­somhedens succes.

De serveres en sandwich og kaffe/the. Pris 200 kr.

Du kan vælge en eller flere workshops, men workshoprækken kan også ses som et fortløbende samlet forløb. Alle er velkomne til at deltage uanset hvor i processen man befinder sig. Pris pr. workshop er 200 kr. inkl. en let forplejning(sandwich eller lignende).

 

Du kan læse mere og tilmelde dig til det første temaarrangement her